Nyt kun ollaan saatu eka tilaus Spreadshirtiltä kotiin, olisi varmaan paikallaan jakaa kokemuksia muillekin tilaamista suunnitteleville.
Tilattiin hupparit (
naisten malli
+
miesten malli tekstilogolla
) ja yksi
pitkähihainen naisten t-paita
23.1. Paketti lähti Spreadshirtin ilmoituksen mukaan postiin
28.1. ja perille se saapui
2.2. Toimitus siis kohtuullisen nopea ottaen huomioon, että tuotteet painetaan vasta tilauksen (ja rahojen) mentyä läpi ja postitetaan sitten Saksasta Suomeen (DHL:llä).
Vaikka meillä onkin nyt ihan törkeen hienot hupparit, niin ei nuo tuotteet laadultaan ihan odotuksia vastanneet. Molemmat hupparit oli muuten ihan ok, mutta en kyllä muista koskaan aiemmin nähneeni hupparia yhtä vähän joustavalla kankaalla. Itselleni tilasin naisten hupparista suurimman koon, ja tuollaisena semi-fittinä mallina vieläkin reilumpi koko olisi toiminut paremmin, hihoissa kyllä oli sitten mittaa vähän turhankin paljon. Miesten hupparissa mitoitus on "normaalimpi" ja malli suht tavallinen eli vähän väljempi. Painatukset ok, uskoisin noiden kestävän ihan hyvin, mutta mielenkiinnolla toki seurataan kumman laatu kestää pitemmälle, printin vai kankaan.
Tuon pitkähihaisen naisten paidan materiaali oli kans yhdenlaista peltiä, ei minkäänlaista joustoa mihinkään suuntaan. Valitsin koon omasta kaapista entuudestaan löytyneiden vastaavanlaisten puseroiden mittojen perusteella, mutta koska näissä puseroissa on trikoolle tyypillistä joustoa, kokoarvio meni pahasti pieleen. Lisäksi painatuksen jälki oli tuossa puserossa huomattavan erilainen verrattuna huppareihin - toki tilausvahvistuksesta olisi joku fiksumpi voinut tämän jo päätellä, kun huppareiden kohdalla luki "Digitaalipainatus" ja tämän kohdalla "Suora digitaalipainatus". Mutta, ei hätä ole tämännäköinen
(se on punainen ja pyöreä)
: sähköpostilla tiedustelua Spreadshirtille, että mitäs nyt tehdään. Muuten hyvä idea, mutta missäänhän ei lukenut, ettei heillä ole suomenkielistä asiakaspalvelua ja pari päivää meni sitten hukkaan siinä että saivat vastattua mulle, että voisitko kirjoitella englanniksi (tai ranskaksi tai saksaksi). No, nyt on kirjeenvaihtoa käyty sen verran, että sain heiltä vaihtoehdot, että miten tämän yhden tuotteen suhteen nyt voitaisiin toimia:
1) Pidän puseron ja saan 7 € voucherin, jonka voin hyödyntää seuraavassa tilauksessa
2) Palautan puseron ja saan hyvityksenä puseron hinnan a) pankkitilille tai b) creditteinä Spreadshirtille, jotka voin hyödyntää seuraavassa tilauksessa
Palautusta varten sain spostitse palautuskaavakkeen, josta ilmeni että palautustilanteessa postikulut Saksaan jäävät asiakkaan itsensä maksettaviksi, jos palautuksen summa alittaa 40 GBP. Tässä nyt kahdenkympin puseron kohdalla voi pari kertaa miettiä, että minkälaisia postikuluja kannattaa alkaa maksamaan, vai myönnetäänkö tappio ja otetaan se huikea 7 € alekoodi (jonka voisi sitten luovuttaa vastaavasta summasta eteenpäin, jos joku kiinnostuu tilaamaan).
Mittoja kannattaa siis tsekkailla tarkkaan, ja palauttamisen maksullisuus kannattaa huomioida. Itsehän olin ajatellut, että etukäteen mittailemalla selvittäis ilman palautuksia, mutta ei menny ihan niin... Oppikaa siis mun virheistä.