Ari Jäntti vastannut keskusteluun Voiko TDlle viikkiks esittää pooli toiveita
Terve Ilkka.
Ryhmätoiveita saa tietysti TD:lle esittää. Mutta pitää ymmärtää, että TD:llä on kisan alla myös muuta kisaan liittyvää tekemistä kuin järjestellä mieluisia ryhmiä. Näin ollen nämä ryhmänvaihtopyynnöt eivät välttämättä ole prioriteettilistalla siellä kärjessä - eivätkä välttämättä tule toiveiden perusteella tehdyksi ollenkaan. Kilpailun ryhmät tekee yleisesti ottaen DiscGolfMetrix automaattisesti (tästä arvontaperusteesta en osaa enempää sanoa). Joitakin kisaajia TD siirtää olosuhteiden pakosta (ryhmä täynnä uusia pelaajia, vanhempi/lapsi, yms) tietyille lähtöväylille tai tiettyihin ryhmiin, mutta siirtoihin on yleensä hyvä syy.
Kun riittävän usein käy pelaamassa olen varma, että sinäkin pääset pelaamaan riittävän hyvien pelaajien kanssa samassa ryhmässä. Toinen kysymys on tietysti, kuka on mielestäsi riittävän hyvä. Meillä on aika ajoin kisassa useitakin pelaajia, jotka ovat jopa jonkin tason mestareita, mm. amatöörien Suomen mestari ja löytyypä usein pelaamasta myös Euroopan mestari . Itse pitäisin heitä jo erittäin hyvinä pelaajina, joilta voi jo lajista paljonkin oppia. Oikein hyviä heittoja Ilkka ja toivotaan sinulle hyviä ryhmäkavereita tulevaisuudessa. Ja kannattaa muistaa, että tärkein peliin vaikuttava asia on ryhmän sisäinen henki. Kun peliin voi keskittyä hyvässä ryhmässä ja -hengessä, tulee yleensä ne omatkin ennätykset tehdyksi. Ja tähän voivat kaikki pelaajat ryhmän sisällä itse vaikuttaa.